Acupunctuur heeft bijgedragen aan het academisch succes van de kinderen
Naar school succes bij pediatrische patiënten die een acupunctuur behandeling voor verschillende toestanden te evalueren.
METHODEN:
Tijdens zowel schoolperiode door kinderen die acupunctuur behandeling voor verschillende indicaties bij de pediatrische polikliniek van Ulus State Hospital, hun studie rangen bereikt werden geanalyseerd. Examencijfers in wiskunde, maatschappijleer, en Turks werd vergeleken tussen de eerste en de tweede zin.
Veertig kinderen werden opgenomen in de studie, met 22 mannelijke en 18 vrouwelijke, en hun gemiddelde leeftijd was 11,1 jaar. Deze patiënten ondergingen acupunctuur behandeling voor attention deficit–hyperactivity disorder (ADHD), enuresis nocturna, migraine, overgewicht, atopische dermatitis, alopecia areata, en het syndroom van Gilles de la Tourette.
De behandelingen werden uitgevoerd bij het begin van de tweede periode. Vier van de 25 patiënten met ADHD had borderline intelligentie quotiënt. Het rapport-kaarten van alle 40 patiënten werden onderzocht, en hun kwaliteiten in het eerste en het tweede schooljaar werden vergeleken.
RESULTATEN:
Er was een statistisch significante toename van de resultaten die in de wiskunde, maatschappijleer kwaliteiten, en Turks (P <0.005) door de studenten van het eerste naar het tweede schooljaar. Wanneer 4 ADHD-patiënten met een borderline-deficiëntie in intelligentie werden uitgesloten, en de kwaliteiten van de 21 patiënten met ADHD werden vergeleken voor beide termen, was er ook een statistisch significante toename van de wiskunde, maatschappijleer, en Turkse rangen (P <0,05).
CONCLUSIE:
Acupunctuur bijgedragen aan het academisch succes van de kinderen die acupunctuur behandeling onderging voor hun primaire symptomen.
J Tradit Chin Med. 2014 Aug;34(4):450-4.